Checklist

Na de afronding van de Think fase tijdens de BeStart DemoDay, beginnen de BeStart 3 deelnemers op 8 oktober aan de Check fase. In deze fase checken ze de ideeën en aannames die ze in de Think fase hebben uitgewerkt bij potentiële klanten. Hiervoor gebruiken ze de beproefde methodes en modellen van BeStart coaches Frans en Hans om de onderste steen boven te krijgen. Is er daadwerkelijk een product-market fit?

BeStart coach Frans: ‘No business plan survives contact with a customer. Als bedrijven beginnen, hebben ze vaak wel een idee waar ze geld aan gaan verdienen, maar vaak pakt dat compleet anders uit. Je moet echt met klanten gaan praten om te kijken of ze je klant wel zijn.’ Verder is er in BeStart Check ook ruimte voor de deelnemers om zich verder te verdiepen in een aantal inhoudelijke onderwerpen die passen bij de ontwikkelingsfase van hun bedrijf. Welke dit precies zijn, wordt door de startups gezamenlijk bepaald.

Erik Pijlman: ‘Als opstartend ondernemer heb je allerlei gedachten over je idee, maar kloppen die aannames wel? Bij BeStart toets je je idee in de markt en kijk je of het aansluit. Zo niet, dan pas je je koers aan.’